Krakow 2017

V červenci jsem navštívila město, které jsem si přála vidět už dlouho, Krakow. A musím řící, že mě ani trochu nezklamal.

Cesta je únavná. Hrozně mě totiž nebaví. Začíná být atraktivní až ve chvíli, kdy vjíždíme do Polska a já se tak mohu kochat cizí krajinou. Když vjíždíme do Krakowa myslím si, že v tomto malém městečku by mohlo být hezké žít. Vůbec mi totiž nedochází, že místo, kde se nacházím, je Krakow.

Z autobusu vystupuji pod Wawelem. Nádherný majestátní hrad hrdě stojící nad řekou je fascinující.
Prohlídka hradu je taková...ani nevím jak ji popsat. Vyberete si okruh a  pak procházíte místnostmi, kde vlastně téměř nic není, kromě hlídače a dvou tabulí- jedné v polštině a druhé v angličtině, které vám říkají, kde se právě nacházíte a k čemu to sloužilo. Focení uvnitř hradu je zakázáno.  Přesto se mi ale hrad líbil a jeho návštěvu mohu určitě doporučit. Škoda na ty davy turistů, ale s těmi bohužel člověk nic nenadělá.




Cestou na hrad jsou na chodníku odlitky rukou slavných osobností. Pro mě byl asi nejatraktivnější Benedict Cumberbatch, který ztrvárnil hlavní postavu mého oblíbeného seriálu od BBC Sherlock Holmes.



Cesta na hrad vede podél řeky Visly. Je zde možnost svést se lodí, nebo si půjčit kolo a projet se kolem hradu a podél řeky. Určitě mohu doporučit, navíc chodník podél Visly není namačkaný turisty, takže se nemusíte bát, že někoho srazíte.



Centum města je také nádherné a to, co předvádí pouliční umělci dechberoucí. Příště si pro ně budu muset vzít více peněz. Líbezné a čisté uličky s kavárnami přímo lákají, aby člověk poseděl a na chvíli se zasnil. Škoda, že nemám tolik času.



Navštívila jsem také židovskou čvrť. Mrzí mě, že jsem nebyla i v ghettu, ale byla jsem na zájezdu s průvodcem a ghetto nebylo v plánu.  (Nicméně pro první návštěvu Krakowa byl průvodce přínosem- paní průvodkyně věděla spoustu informací, vše mi zodpověděla a poradila a nyní se v Krakowě, alespoň po hlavních ulicích, vyznám, takže příště si troufnu jet na vlastní pěst.) 
V židovské čvrťi jsme navštívili synagogu a nacházejí se zde i židovské restaurace, kde vaří tradiční židovská jídla.




V Krakowě je nemožné, abyste prošli ulicí a někdo vám nenabízel nějaký reklamní letáček. Brigádníci s reklamou jsou na každém kroku. Já takto objevila "Komnatu strachu-Panic room". Nachází se na ulici Grodzka a upřímně mě to přišlo jako vyhozené peníze. Je to sklep přeměněný v doupě masového vraha, ale strašidelné to není. Nicméně pokud se do Krakowa vydáte s dětmi, které nebudou poslouchat, myslím, že Komnata strachu je spolehlivé řešení.

Dále jsem takto narazila na Muzeum motýlů, které se též nachází na ulici Grodzka. Spolupracuje s komnatou strachu (oboje mi přijde jako projekt party studentů) a když půjdete do muzea motýlů, máte pak vstupné na Komnatu strachu za polovic.



Co jsem nenavštívila a co mě hodně mrzí je, že jsem neviděla muzeum voskových figurín. Myslím si, že určitě stojí za návštěvu.

Co je pro Krakow typické jsou jejich preclíky, jež prodávají za 3 zloté na každém rohu a jsou výborné. Já si nemohla pomoct a preclík nestačila vyfotit celý.





Častá turistická atrakce jsou zde kočáry s koňmi, ovšem za docela tučný peníz.




Krakow je nádherné historické město, ve kterém to žije. Určitě se tam chci v budoucnu vrátit a poznat ho lépe.

Kdo z vás byl také v Krakowě? Co jste navštívili, co se vám líbilo a naopak nelíbilo? Napište do komentářů!


(Pokud se vám fotky zdají malé, klikněte na ně pro jejich zvětšení.)

Komentáře

Oblíbené příspěvky