Vůně podzimu

Když vyjdu na ulici nebo se podívám z okna, cítím jak léto ustupuje. Ano, začíná podzim. Sluníčko už nehřeje tak silně, dříve se stmívá a probouzí se i vítr. Místo domácího trička raději volím teplou mikinu a místo zmrzliny si dám raději teplý čaj.

Na podzim vždy hodně čtu a knihy podle mě k podzimu neodbytně patří. Momentálně čtu od Lenky Procházkové "Slunce v úsvitu-příběh Jana Palacha" a hodně jsem si poslední dobou oblíbila knížku "Hvězdy nám nepřály" nebo "Velitelovo děvče". Dále ještě neopomenu nezapomenutelnou klasiku a to Hercule Poirota od Agathy Christie.

Když se zachumlám do velkého teplého pleteného svetru a skočím na gauč s knížkou v ruce, nikdy nezapomenu na vonnou svíčku. Ta přes podzim a zimu nikdy nesmí chybět na mém parapetu a v obchodě za svíčky nechávám ranec. Nejčastěji je nakupuji v Jisku, protože Ikeu mám daleko. Nejraději mám vůni levandule, citrusů nebo čokolády, ale miluji i vůně po ovoci.  Kde kupujete vonné svíčky vy a jaké máte nejraději vůně?

Čokoláda. Další věc, která k podzimu patří. Čokoláda na podzim nejvíce chutná. Já mám nejraději mléčnou, oříškovou nebo jahodovou. Každoročně se u nás ve městě na podzim koná i "Den čokolády", kde jsou k ochutnání různé chutě čokolády, od jahody až po chilly. Konají se také u vás? Ráda si také u horké čokolády posedím v kavárně. Nejvíce mi chutná v "Julius Meinl", kde mají i velký výběr. Od mléčné až po netradiční chutě jako chilly nebo mentol. Máte tuto kavárnu také u vás?

Pouštění draků. Škoda, že už není tolik času jako dříve. Škola se hlásí o slovo a já bohužel nemohu říci "ne". Jednou za čas se ale přeci jen čas najde. Na poli za městem pouštím draka a sleduji, jak bojuje s větrem nebo se na něm vznáší a plave. Je to krásné vzpomínání na dětsví a příjemný odpočinek od každodenních problémů.

Halloween. Kdo z nás ho nemá rád? Miluju halloween v americkém stylu. Párty, všichni v kostýmech, dobrá nálada. Jednou bych si takový halloween přála zažít. Proč je u nás tak málo slavený? Jistě, je to americký svátek, ale není to škoda? Když už se přeci jen slaví, proč ne pořádně?




Podzim mám ráda. Je plný barevného listí, příjemně teplého sluníčka a burčáku. Jen škoda, že nám na ten podzim ta škola začíná.

Užijte si podzim, skákejte do listí, čtěte knihy, jezte dýňové polévky a napiště mi, jak slavíte halloween. Mějte se krásně! 



Komentáře

  1. Taky mám ráda podzim, ty teplé večery u krbu s čokoládou a pěkným filmem :) deštivé dny a stromy hrající všemi barvami, hrozně se na to těším :) když už zmiňuješ ty druhy čokolád, tak chilli příchuť mám hodně ráda, ale do kaváren nechodím :D

    Lady Lenna

    OdpovědětVymazat
  2. Já se většinou na podzim těším celé léto. Na podzim jsou pro mě nejpříznivější teploty. Místo čtení knížek na podzim ale nejraději chodím na procházky někde do přírody, kde je pořádně barevno :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, na procházky jsem tak trochu zapomněla (i když pouštění draka je také vlastně procházka). Zatím nám hlásí teplo, tak snad vydrží co nejdéle :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda,když zanecháte komentář ♥

Oblíbené příspěvky